Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2016. augusztus 15., hétfő 11:38 |
Komplex matematikai modell a közforgalmi közlekedési szolgáltatás ráfordítás és bevétel adatainak analitikus szimulációjára - kutatás-fejlesztési projekt (TraffSim projekt) |
|
Budapest, 2016. augusztus 15., hétfő (OTS) - Mint arról már korábban beszámoltunk az Új Széchenyi Terv támogatásával a VariaTech Consulting Kft. által vezetett konzorciumnak lehetősége nyílott arra, hogy a 2014. február 1-jén kezdődött TraffSim projekt keretében kutatás-fejlesztési tevékenységet végezzen. A "Piacorientált kutatás-fejlesztési tevékenység támogatása" című pályázat keretében megvalósuló, 234 millió forintot meghaladó vissza nem térítendő támogatást elnyert, több mint 293 millió forintos összköltségvetésű projekt célja egy olyan komplex modellnek és a hozzá kapcsolódó szimulációs rendszernek, valamint annak alkalmazási környezetének a létrehozása, amely alkalmas a statikus és dinamikus adatok strukturált felhasználásával a vizsgálni kívánt közlekedési rendszer folyamatainak leírására, gazdasági és közlekedés-műszaki, valamint információáramlás technikai szempontokat figyelembe véve. |
A kutatási célokkal összhangban olyan modell- és szimulációs
rendszert definiáltunk és a fejlesztés eredményeként hoztunk létre,
amelynek alkalmazása a vizsgálni kívánt rendszer által felhasznált
erőforrásokhoz viszonyítva relatíve kis erőforrás ráfordítással
választ lehet kapni egyes tervezett intézkedések várható elsősorban
gazdasági hatásaira. Az elmúlt 30 hónapban végzett
kutatás-fejlesztési tevékenység igazolja, hogy létrehozott modell
externális hatások figyelembe vételére is alkalmas. Ez alatt olyan
fogalmakat értünk, mint pl. környezet terhelés, elérhetőség,
mobilitás, relatív eljutási idő, infrastruktúra igény. Annak
érdekében, hogy a kidolgozott modellt a szimulációs eljárás
segítségével minél nagyobb esetszámban lehessen vizsgálni a
kutatás-fejlesztési munka kiterjedt az adatkezelés, adatbányászat
területére is.
A projekt során létrehozott komplex közlekedési szimulációs modell
lehetőséget biztosít arra, hogy közlekedés szolgáltató megrendelői,
koordinátori, és szolgáltatói szinten közlekedés szakmai kérdéseket
lehessen feltenni, és az ezekre adott számításokkal alátámasztott
válaszokat fel lehessen használni a közlekedési rendszer
működtetésének egyes területeinek vizsgálatához és ezen keresztül a
legkedvezőbb verzió kiválasztásához.. Ezek az optimalizációs
területek a TCO szemléletű gazdasági területen túl a többi szakma
specifikus területeket is érintik (forgalom, műszak, humán). Ezért a
modell alkalmas új innovatív technológiák hatásának vizsgálatára is.
Alapvető kérdéskör, hogy a közlekedési rendszer egyes elemeiben
bekövetkező vagy végrehajtott változások milyen hatással vannak pl.
a szolgáltatás minőségére, az egyre inkább SLA-val meghatározott
fogalomra. Pl. egy buszsáv létrehozásának műszaki - gazdasági
vizsgálata lehet e terület fókuszában. A modell támogatást nyújt
komplex utazási igények értékelésében és finomhangolásában is a
szimulációs eljárás alkalmazásán keresztül. Ugyan akkor látni kell
azt is, hogy a TraffSim rendszer használata jelentős kezdeti -
adatfeltöltési - munkát igényel. A TraffSim projekt eredményeként
egy termék illetve hozzá kapcsolódó szolgáltatás jött létre. Termék
maga a modell illetve szimulációs rendszer, szolgáltatás pedig az a
tevékenység, amely során a potenciális felhasználók számára lehetővé
tesszük a TraffSim modell üzleti célú használatát, olyan módon, hogy
nem csak a szoftver terméket, hanem annak használatához szükséges
közlekedési szakmai és informatikai ismereteket és infrastruktúrát
is rendelkezésre bocsátjuk. (TraffSim Know-how)
A projekt 2014. február 1-jén kezdődött és 2016. július 31-én
zárult. A fejlesztést a résztvevők a Kutatási és Technológiai
Innovációs Alaptól származó és saját erővel kiegészített
finanszírozás keretében valósítják meg.
A Projekt megnevezése: Komplex matematikai modell a közforgalmi közlekedési szolgáltatás
ráfordítás és bevétel adatainak analitikus szimulációjára - kutatás
- fejlesztési projekt
A támogatás összege: 293 650 131 Ft
Kedvezményezett: VariaTech Consulting Kft. Debreceni Informatikai Kutató-fejlesztő Központ Szolgáltató
Non-profit Kft. EverIT Kft.
VariaTech Consulting Kft. Cím: 1143 Budapest, Gizella út 42-44. Honlap: http://www.variatech-consulting.hu/ www.ujszechenyiterv.gov.hu
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|