OTS Üzleti Sajtószolgálat
2024. április 19. péntek
Ismertető
Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)


2018. június 26., kedd 09:21

Mégis kaphatnak jogi védelmet a BKV-utasok
    Budapest, 2018. június 26., kedd (OTS) - Múlt héten vált széles körben ismertté, hogy a BKV megszüntette az utasok és egyben a BKV-sofőrök védelmét jelentő balesetbiztosítást.

    Mindez azt jelenti, hogy az utasok - akár több millió forintra rúgó - kárigényeiket csak részben vagy egyáltalán nem tudják érvényesíteni. Miközben a közlekedési vállalat egyre kevésbé hajlik peren kívüli megoldásokra a jogos igényeket illetően, szakszervezeti információk alapján lassan bevett gyakorlattá válik a kárigények BKV-dolgozókon történő behajtása. Jelenleg az utasok és az érintett BKV-alkalmazottak sok szempontból védtelenül állnak a vállalat eljárásával szemben, hiszen egy súlyosabb baleset következményei családi egzisztenciákat veszélyeztethetnek mindkét oldalról.

Mit tegyen az utas, ha bekövetkezik a baj?

Tömegközlekedési baleset esetén a járművet üzemeltető cég köteles elvégezni a baleseti helyszínelést. Az utas írja fel a tanúk adatait, kérje el a baleseti jegyzőkönyvet, és a legkisebb személyi sérülés esetén is haladéktalanul forduljon orvoshoz. Ha az utastérben emberek sérülnek meg, érdemes rendőrt is hívni. A rendőr objektív személyként rögzíti történteket, valamint azt, hogy milyen károk (ruha- vagy poggyászkár), illetve személyi sérülés következett be. A kárbejelentést a lehető legrövidebb időn belül, írásbeli formában érdemes benyújtani a tömegközlekedési eszközökön balesetet szenvedett utazóknak, és nagyon fontos, hogy jeggyel vagy bérlettel igazolják a tömegközlekedési szolgáltatás jogszerű igénybevételét.

Megnyugtató megoldást olyan szakjogász bevonása jelenthet, aki az adott esetet egyedileg értékelve képes a lehető leghatékonyabb megoldásra javaslatot tenni és akár a teljes folyamat lebonyolításában is részt vállal, legyen szó akár az utas akár a BKV-alkalmazott védelméről.

A Független Magyar Kártérítési és Érdekvédelmi Kft. (www.fmke.hu) szakértője szerint ma már a hatékony jogi védelem nem kizárólag a tehetős réteg kiváltsága. Az FMKE internetes felületén keresztül végzett tanácsadói szolgáltatása ingyenes, az ügyeket sikerdíj alapon vállalják el tapasztalt jogászai.
    

-------------------------------------------------------------------

       Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget, rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
       Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős.
© Copyright MTI nonprofit Zrt.
       Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a (06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus levelező címen kaphat.

Vissza

Küldje tovább ismerősének

Nyomtatóbarát változat


RSS  ▪  Impresszum  ▪  Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fenntartva.