OTS Üzleti Sajtószolgálat
2019. augusztus 20. kedd
Ismertető
Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)


2019. augusztus 8., csütörtök 11:27

Jelentős lépés az intelligens közlekedés tervezéshez
    Budapest, 2019. augusztus 8., csütörtök (OTS) - Új generációs jármű szenzorrendszert fejlesztett ki a KVANT Tanácsadó Zrt., melynek segítségével tervezhetővé válhat a mindennapi közlekedés. A fejlesztési projekt ( GINOP-2.1.1-15-2016-00912) eredménye elsősorban közlekedés szervező intézmények, szervezetek számára könnyíti meg a közlekedési szituációk megoldását, kezelését.

    A negyedik ipari forradalom újabb fejezetet nyit a motorizált közlekedés tervezésében is. A korszerű járművek intelligenciájának növelése már több éve zajlik, egyes elemei már megjelennek az új - és jellemezően prémium kategóriás - modellekben. Az "intelligens funkciók" - ide értve az adaptív követési távolság tartást, a sávelhagyás felismerést és az ehhez kapcsolódó beavatkozást, a közlekedési jelzések részleges felismerését - már működő megoldások. A jármű szenzorrendszerek az előforduló közlekedési szituációkat nem minden esetben képesek lekezelni, megoldani. Ilyenkor a járművezető aktív beavatkozására van szükség. Mivel a járművek jelenlegi "intelligenciája" gyártó-specifikus, így ugyan arra a közlekedési szituációra különféle reakciót/kimenetet adhatnak. A technológia fejlődésével az automata rendszerek egyre "okosabbak" és megbízhatóbbak lesznek. Azonban még évtizedekben mérhető az az időtáv, amíg közel minden gépjármű autonóm közlekedést biztosító "intelligenciával" fog rendelkezni.

Az evolúciónak része lesz a gépjárművek egymás közötti kommunikációja, és a jármű-forgalomirányító központ kommunikáció is hatalmas fejlődésen megy át. Míg előbbi a járművek mozgásának - térben - rövid távú összehangolását fogja végezni, utóbbi a nagyobb léptékű tervezés alappillére.

A forgalmi torlódások nemzetgazdasági szinten kimutatható veszteségeket okoznak a torlódás miatt kiesett munkaidő, balesetekből adódó anyagi kár és egészségügyi ráfordítás, az improduktív üzemanyag felhasználás és jelentős környezet szennyezésen keresztül.

Az Innovatív forgalomszervezési információs módszertan, demonstrációs környezet és gépjárműbe illesztett intelligens doboz prototípus kifejlesztése, valósidejű adaptív kommunikációs rendszer kifejlesztésén keresztül - TRAFO (Traffic Forecast System) - fejlesztési projekt (GINOP-2.1.1-15-2016-00912) célja, hogy a rendelkezésre álló valósidejű járművekből gyűjtött, környezeti-, forgalmi- és jelzőrendszeri adatok alapján valós időben olyan közlekedési paraméter modellek létrehozása, amellyel a vezérlő- és jelzőrendszerek a forgalom dinamikáját a hatékonyan és optimálisan alakíthatják. A Traffic Forecast System jelenleg egyszerre 100.000 jármű adatát tudja kezelni. Ennek eredményeként a forgalomirányító berendezésekkel felszerelt útszakaszokon a relatív gyorshajtás szabályozható, illetve amennyiben a járművezető a rendszer szerves részét képező mobilalkalmazást használja azon keresztül az adott útszakaszra számított optimális sebességkorlát érték is továbbítható.

A járműforgalmi adatok anonim módon kerülnek gyűjtésre, mivel a rendszer célja forgalomszervezés és információszolgáltatás nem pedig kontroll és büntetés. Az anonimitást az adattárolás szintjén valósul meg. A járműben elhelyezhető adatgyűjtő, továbbá egy légszennyezettség mérő (környezeti adatgyűjtő) amelyek adatai bekerülnek egy központi rendszerbe, melyből a szoftver egy közlekedési optimumot képes meghatározni, amelynek eredményeként a gépjárművek haladása akadály mentesebbé válik, csökkenhet a károsanyag-kibocsátás, a zajterhelés.

TRAFO fejlesztési projekt időtartama: 2017.08.12-2019.07.31.

CÉGINFORMÁCIÓK

CÉGNÉV:     KVANT TANÁCSADÓ ZRT.
SZÉKHELY: 2724 Újlengyel, Rákóczi Ferenc utca 25.
ÜGYVEZETŐ IGAZGATÓ: KIS ANDOR
KAPCSOLATTARTÓ (NÉV, E-MAIL CÍM): kvanttanacsadozrt@gmail.com
    

-------------------------------------------------------------------

       Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget, rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
       Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős.
© Copyright MTI nonprofit Zrt.
       Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a (06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus levelező címen kaphat.

Vissza

Küldje tovább ismerősének

Nyomtatóbarát változat


RSS  ▪  Impresszum  ▪  Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fenntartva.