Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2019. december 6., péntek 14:54 |
A VF Corporation bejelentette, hogy társadalmi és környezeti felelősségvállalási programjai megvalósításának felgyorsítása érdekében új, tudományos alapokon nyugvó célokat tűzött ki (1. rész) |
|
Denver, 2019. december 6., péntek (Business Wire/OTS) - Az új célok a legutóbb kiadott Made for Change című fenntarthatósági és vállalati felelősségvállalási jelentésben kerültek rögzítésre - A világ egyik legnagyobb ruházat-, lábbeli- és kiegészítő-gyártó vállalata, a VF Corporation (NYSE: VFC) ma kiadta legújabb Made for Change (Változásra születtünk) című fenntarthatósági és vállalati felelősségvállalási jelentését (Sustainability & Responsibility Report), amely tartalmazza a vállalat új, ágazatvezető, tudományos alapokon nyugvó céljait ("science-based targets" ["SBT-k"]), valamint egy merész tervet a fenntartható anyagok alkalmazására vonatkozóan. |
A VF Made for Change jelentése részletesen ismerteti azokat a
tervezett lépéseket, amelyeknek megtételével cég a környezeti
fenntarthatóságot és a társadalmi felelősségvállalást üzleti
tevékenysége, márkaportfóliója, globális ellátási lánca és
közösségei alapvető elvévé kívánja tenni világszerte. A jelentés
ugyanakkor képet ad a legutóbbi jelentési időszakban, a 2018-as
évben elért eredményekről is.
"50000 főt számláló, teljesítményorientált alkalmazotti gárdánk
minden tagja osztozik abban az elkötelezettségben, miszerint nem
pusztán egy ruha- és cipőgyártó cég szeretnénk lenni, hanem arra
törekszünk, hogy egy olyan, átgondolt célokkal rendelkező
vállalatként működjünk, amely üzleti erejét latba vetve pozitív
hatást igyekszik gyakorolni az emberek életére és bolygónk jövőjére"
- fejtette ki Steve Rendle, a VF elnök-vezérigazgatója és
igazgatótanácsának elnöke. "Büszkék vagyunk az eddig elért
eredményeinkre, de tudjuk, hogy még sokkal többet tudnánk tenni.
Made for Change stratégiánk körvonalazza a jövőben elérni kívánt
célok alapján meghatározott prioritásainkat, és világos, egyértelmű
cselekvési irányvonalat ad ahhoz, hogy fokozva erőfeszítéseinket
megkíséreljünk hozzájárulni az ágazatunk előtt álló legnagyobb
kihívások leküzdéséhez."
A VF Made for Change stratégiája három kulcsfontosságú területre
összpontosít:
- Körkörös üzleti modellek: A körkörös üzleti modellek gyakorlati
bevezetése a VF ökológiai lábnyomának csökkentése és egyben új
növekedési lehetőségek megteremtése érdekében;
- A méret adta előnyök kihasználása: A VF globális hatókörének és
befolyásának kiaknázása azzal a céllal, hogy a negatív környezeti
hatásokat mind a vállalaton belül, mind az ágazat egészében
mérsékeljék; valamint
-Mozgalomindítás: Annak lehetővé tétele, hogy a VF és márkái
katalizátorként szolgáljanak az emberiségnek és a bolygónak egyaránt
hasznára váló, fenntartható és aktív életmód megvalósítását célzó
mozgalmak elindításában.
A Made for Change jelentés legfontosabb pontjai
A jelentésben a vállalat beszámol az ENSZ Fenntartható fejlődési
céljaival összhangban lévő vállalati célkitűzések terén elért
mérhető előrehaladásról. A legfontosabb eredmények közé tartoznak az
alábbiak:
- A VF szerte a világon működő elosztóközpontjainak 50 százaléka
hulladékmentes (azaz 0 hulladékkibocsátású) létesítmény;
- A VF tulajdonában lévő épületek közül 16 rendelkezik LEED
tanúsítvánnyal;
- Meghatározásra került egy fenntartható anyaghasználatra
vonatkozó merész terv, mely három kulcsfontosságú koncepcióra
összpontosít: regeneratív gazdálkodásból származó, megújuló, felelős
módon beszerzett, illetve újrahasznosított anyagok felhasználása;
továbbá
- A munkások megélhetésének javítása Bangladesben, Kambodzsában,
Indiában, a Dominikai Köztársaságban, Vietnámban, Kínában, Kenyában
és Lesothóban a VF Worker and Community Development (Munkás- és
Közösségfejlesztő [WCD]) Programja révén.
A VF tudományos alapokon nyugvó célkitűzéseit jóváhagyta a
Science-Based Targets kezdeményezés
A VF új, tudományos alapokon nyugvó céljai (SBT-k) az ágazatban a
legambiciózusabb célok közé tartoznak, és összhangban vannak a
vállalat ideológiájával, miszerint latba kívánja vetni globális
befolyását a közjó érdekében. Az SBT-k az üvegházhatású gázok
kibocsátásának csökkentésére irányuló, a párizsi klímaegyezményben
foglalt célokkal összhangban lévő célkitűzések.
A VF a textil, ruházati és luxuscikk-ágazatban a legnagyobb
vállalat, amely a globális hőmérséklet-emelkedés 1,5 Celsius-fokra
való mérséklését szolgáló csökkentést irányzott elő az 1-es körbe
(Scope 1) és a 2-es körbe (Scope 2) eső (azaz a közvetlen és
közvetett) emissziói esetében, és a jóval a 2 Celsius-fok alá való
mérséklését szolgáló csökkentést a termékekkel kapcsolatos 3-as
körben (Scope 3)" - jelentette ki Ben Peel, a Carbon Trust
konzulense.
A VF a vállalat új SBT-it a partneréül választott globális
tanácsadó céggel, a Carbon Trusttal való kétéves, intenzív
együttműködés során dolgozta ki. A Carbon Trust elkészítette a cég
saját tulajdonú és üzemeltetett létesítményeiről, illetve a VF
teljes tevékenységére vonatkozó adatmodelleket, a gazdaságokban való
alapanyag-termeléstől kezdve a kiskereskedelmi egységekig, mely
munkába bevonta a cég teljes értékláncát. Az elsődleges adatokat a
VF birtokában lévő 1400 létesítményben, elosztóközpontban és
globális logisztikai egységekben gyűjtötték, továbbá több mint 100
1-es szintű és 2-es szintű beszállítótól, annak érdekében, hogy
minél pontosabban azonosíthassák a kibocsátás csökkentésére alkalmas
módszereket és így megfelelő feltételeket biztosítsanak a stratégiák
sikeres megvalósításához.(folyt.)
|
|
|
|
|
|
|
2019. december 6., péntek 14:54 |
A VF Corporation bejelentette, hogy társadalmi és környezeti felelősségvállalási programjai megvalósításának felgyorsítása érdekében új, tudományos alapokon nyugvó célokat tűzött ki (2. rész) |
|
Denver, 2019. december 6., péntek (Business Wire/OTS) - |
A VF tudományos alapokon nyugvó karbonkibocsátási céljai köz az
alábbiak szerepelnek:
- Az 1-es körbe (Scope 1) és a 2-es körbe (Scope 2) tartozó
üvegházhatású gázok kibocsátásának abszolút mértékben vett 55
százalékos csökkentése 2030-ra a 2017-es kiindulási évhez képest;
valamint
- A 3-as körbe (Scope 3) tartozó üvegházhatású gázok
kibocsátásának 30 százalékos csökkentése 2030-ra a 2017-es
kiindulási évhez képest, elsősorban a gazdálkodásokból a
kiskereskedelmi egységekig eljutó anyagok, a beszerzési
tevékenységek és a logisztika területén.
A Science Based Targets elnevezésű kezdeményezés tudományos
alapokon nyugvó célkitűzések meghatározását szeretné elérni, mivel
az ilyen célkitűzések a vállalatok versenyelőnye erősítésének
hatékony eszközéül szolgálnak az alacsony karbonkibocsátású
gazdasági tevékenységre való átállás során. A kezdeményezés a CDP,
az Egyesült Nemzetek Szervezete Globális Megállapodása (United
Nations Global Compact [UNGC]), a World Resources Institute (WRI) és
a Természetvédelmi Világalap (World Wide Fund for Nature [WWF])
együttműködésével jött létre, és egyben a We Mean Business koalíció
egyik kötelezettségvállalása is.
"Ez az eddigi legátfogóbb stratégiai tanácsadás, amit valaha is
biztosítottunk egy szervezetnek azzal kapcsolatosan, hogy hogyan
érheti el az általa meghatározott SBT-ket saját tevékenységei során,
illetve értékláncában" - nyilatkozta Tom Delay, a Carbon Trust
vezérigazgatója. "Ez a projekt fontos jelzés a ruházati ipar számára
arra nézve, hogy milyen mértékű átalakulásra van szükség az
emissziók problémájának érdemi kezeléséhez a globális ellátási és
elosztási láncokban és a több márkát magukba foglaló
vállalatcsoportokban. Egy vállalat vezető szerepet akkor tölthet be
a társadalmi felelősségvállalás terén, ha képes megvalósítani
együttműködésen alapuló célkitűzéseket és erőfeszítéseit az ágazat
szereplőinek pozitív irányú befolyásolására tudja összpontosítani.
Nagy örömmel látjuk, hogy a VF sikeresen eléri az általa kitűzött
ambiciózus célokat."
A fenntartható anyagokra vonatkozó új tervek
A VF által a fenntartható anyagokra vonatkozóan szintén ma
bejelentett terv kulcsfontosságú szerepet játszik a VF által
meghatározott SBT-k elérésében. A VF globális szintű
karbonkibocsátásának túlnyomó része a nyersanyagok kitermelése,
gyártása és előállítása során képződik. Az új, innovatív terv
egyértelmű utat határoz meg a karbonkibocsátás csökkentéséhez,
melynek érdekében a vállalat egy újabb merész cél elérésére vállal
kötelezettséget:
A VF vállalja, hogy 2030-ra a cég által a legnagyobb mennyiségben
felhasznált és az anyagokkal kapcsolatos karbonemissziók
megközelítőleg 90 százalékáért felelős kilenc anyag 100 százalékát
regeneratív gazdálkodásból, felelős módon igénybe vett megújuló
forrásokból szerzi be, illetve újrahasznosított anyagokat használ
fel.
A VF különböző eszközök segítségével (mint például a Sustainable
Apparel Coalition által kidolgozott anyagfenntarthatósági mutató
[Materials Sustainability Index] és életciklus-elemzési módszerek)
igyekszik meghatározni, hogy a fenti kötelezettségvállalását milyen
módon teljesítheti a három meghatározott anyagbeszerzési forrás
igénybe vételével, milyen lehetőségek kínálkoznak számára e téren a
környezetterhelés legnagyobb mértékű csökkentésére, illetve hogyan
járul hozzá e vállalás mihamarabbi teljesítése tudományos alapokon
nyugvó célkitűzései eléréséhez.
További információk a VF-ről és Made for Change fenntarthatósági és
felelősségvállalási jelentéséről a a vállalat honlapján állnak
rendelkezésre: www.vfc.com.
|
|
|
|
|
|
|
2019. december 6., péntek 14:54 |
A VF Corporation bejelentette, hogy társadalmi és környezeti felelősségvállalási programjai megvalósításának felgyorsítása érdekében új, tudományos alapokon nyugvó célokat tűzött ki (3. rész) |
|
Denver, 2019. december 6., péntek (Business Wire/OTS) - |
Amit a VF Corporationről tudni kell…
Az 1899-ben alapított VF Corporation a világ egyik legnagyobb
ruházat-, lábbeli- és kiegészítő-gyártó vállalata, amely ikonikus
szabadidős, sport- és munkaruhamárkáival (ideértve a Vans®-t, a The
North Face®-t, a Timberland®-et és a Dickies-t) igyekszik
hozzásegíti az embereket, hogy az általuk választott életvitelt
folytathassák, és olyan tevékenységeket végezhessenek, amelyek
élmények sorával gazdagítják életüket. Célunk a fenntartható és
aktív életstílus támogatása az emberek életének jobbá tétele és
bolygónk jövőjének biztosítása érdekében. E célunk elérése érdekében
fáradhatatlanul dolgozunk, hogy értéket teremtsünk részvényeseink
számára, és vállalatunk befolyását kiaknázva előrevivő szerepet
játsszunk. További információkért kérjük, látogassanak el
honlapunkra: vfc.com.
Amit a Carbon Trustról tudni kell…
A Carbon Trust a világ vezető szervezeteit támogató független,
szakértő tanácsadó partner, amely segíti ügyfeleit egy fenntartható
jövő elérésében és az abból származó előnyök kiaknázásában.
- Tanácsadással állunk rendelkezésére üzleti vállalkozásoknak,
kormányzatoknak és az állami szektor szereplőinek, hogy
azonosíthassák azokat a lehetőségeket, amelyek egy fenntartható,
alacsony karbonkibocsátású világban kínálkoznak számukra.
- Biztosítjuk szervezetek, ellátási láncok és termékek ökológiai
lábnyomának mérését és tanúsítását.
- Vállaljuk különféle, alacsony karbonkibocsátással járó
technológiák és megoldások kidolgozását és bevezetését, kezdve az
energiahatékonyság növelésétől a megújuló forrásból származó
villamosenergiáig.
Tekintse meg az eredeti közleményt a következő internetes címen:
businesswire.com:
https://www.businesswire.com/news/home/20191205005251/en/
Kapcsolat: Molly Cuffe Director, Corporate Responsibility Communications Molly_Cuffe@vfc.com
Forrás: VF Corporation
E közlemény hivatalos, mérvadó változata az eredeti forrásnyelven
közzétett szöveg. A fordítás csak az olvasó kényelmét szolgálja, és
összevetendő a forrásnyelven írt szöveggel, amely az egyetlen jogi
érvénnyel bíró változat.
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|