Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2021. március 10., szerda 16:00 |
Az American Express közzétette a globális utazási trendekről szóló 2021. évi jelentését (1. rész) |
|
New York, 2021. március 10., szerda (Business Wire/OTS) - A globális fogyasztói felmérés kulcsfontosságú trendekre derített fényt: az utazás iránt igen nagy a felgyülemlett igény, az emberek készen állnak eljövendő utazásaik megtervezésére és egyre több a digitális nomád |
Az American Express (NYSE: AXP) ma kiadta az American Express
Travel: Global Travel Trends Report (American Express Travel:
Jelentés a globális utazási trendekről) című jelentését, amely a
COVID-19-világjárvány kezdete óta eltelt majd egy évet követően
különleges bepillantást enged a fogyasztók utazással kapcsolatos
aktuális érzelmeibe. A hét országot (Amerikai Egyesült Államok,
Ausztrália, India, Kanada, Mexikó, Japán és Egyesült Királyság(1))
felölelő felmérésen alapuló jelentés megállapításai szerint, a
fogyasztók alig várják, hogy újra utazhassanak, és már elkezdték
tervezni jövőbeli utazásaikat.
Ez a sajtóközlemény multimédia elemeket is tartalmaz. A teljes
közlemény a következő internetes címen tekinthető meg:
https://www.businesswire.com/news/home/20210309005322/en/
A jelentés főbb megállapításai közé tartoznak a következők:
- Jelentős a felgyülemlett igény az utazás iránt: a felmérés során
megkérdezett emberek 87%-a szerint egy jövőbeli utazásra vonatkozó
terv olyan valami, ami várakozással tölti el őket, a válaszadók
76%-a pedig már most bakancslistát készít a meglátogatni kívánt
helyekről, annak ellenére, hogy egyelőre még nem lehetséges az
utazás. A megkérdezettek 63%-a nyilatkozott úgy, hogy gyűjti a
hitelkártya-használatért kapott pontokat, melyek felhasználásával
elmehet majd vakációzni, amikor már biztonságosnak ítéli az utazást.
- Az emberek készen állnak az utazás lefoglalására: a válaszadók
56%-ának annyira hiányzik az utazás, hogy hajlandók már most
lefoglalni az utat, még akkor is, ha azt majd esetleg kénytelenek
lesznek lemondani később.
- Egyre több az ún. "digitális nomád": a megkérdezettek 54%-a
szerint az a rugalmasság, mely lehetővé teszi, hogy a világ bármely
részére elutazva egy ideig ott élhessen és dolgozhasson, sokkal
vonzóbbnak tűnik most, mint a pandémia előtt.
- A biztonság elsőrendű fontosságot élvez: a válaszadók 65%-a
nyilatkozott úgy, hogy tervei szerint csak azután fog utazni, miután
ő és családtagjai megkapták a COVID-19 elleni oltást.
- Az elvonulás lehetősége a legújabb luxus: a megkérdezettek 75%-a
egyetértett azzal, hogy az olyan utazási élmények, amelyek lehetővé
teszik az elvonulást, a tömegektől zajától távoli kikapcsolódást, a
luxusutazások keresett jellemzői közé emelkedtek.
- Növekedés a fenntartható utazás terén: a válaszadók 68%-a
nyilatkozott úgy, hogy igyekszik többet megtudni a fenntartható
utazást kínáló márkákról és támogatni azokat.
"A globális utazási trendekről szóló legújabb jelentésünk azt
mutatja, hogy a fogyasztók körében felgyülemlett az igény az utazás
iránt, nagyon sokan vágynak az utazásra, illetve kezdik tervezgetni
jövőbeli utazásaikat" - mondta Audrey Hendley, az American Express
Travel elnöke. "Ráadásul a pandémia következtében kialakult
körülmények új trendeket is elindítottak: például egyre vonzóbb az
emberek számára a helytől független munkavégzés, amely lehetővé
teszi, hogy a világ különböző tájaira elutazva akár utazás közben,
vagy a meglátogatott városban vagy országban dolgozhassanak. A luxus
fogalma is átalakulóban van: egyre inkább a személyre szabott
élmények, a tisztaság és az elvonulás, elkülönülés lehetősége számít
luxusnak. Ugyanakkor az utazni vágyók ma már fokozottabb figyelmet
fordítanak az utazások környezeti és társadalmi velejáróira és az
utazási ügynökségekre."
Az alábbiakban áttekintés található a jelentés legfontosabb
megállapításairól:
A FOGYASZTÓK ALIG VÁRJÁK, HOGY ÚJRA UTAZHASSANAK
Az emberek számára reményt és vigasztalást nyújt, hogy
gondolkodhatnak jövőbeli utazásaikról és tervezgethetik azokat.
- Az egészség és a jóllét javítását célzó utazások: a válaszadók
78%-a jelezte, hogy szeretné a 2020-as évben őket érő sok stresszt
2021-ben megvalósuló utazások révén levezetni.
- A jövőbeli utak tervezése és kifizetése: három megkérdezett
közül egy mondta azt, hogy gyakrabban fogja utazási célokra
használható jóváírásokkal vagy pontokkal fizetni egy 2021-es utazás
egy részét vagy egészét, mint a COVID-19-pandémia előtt.
- Az ellehetetlenült utak bepótlása: a felmérés során
megkérdezettek 61%-a azt tervezi, hogy többet költ majd egy 2021-es
utazásra, mint normál esetben költene, mivel 2020-ban nem volt
lehetséges az utazás.
- A fogyasztók hajlandók áldozatokat hozni az utazásért: a
válaszadók 64%-ának annyira hiányzik az utazás, hogy hajlandó lenne
a közösségi médiumok használatáról is lemondani egy hónapra, hogy
elmehessen vakációzni.
- A gasztronómiai turizmus továbbra népszerű: a válaszadók 62%-a
szerint az evés az egyik legfontosabb dolog, ami az utazás során
érdekli őket, és az American Express Travel 2021. januárjára
vonatkozó foglalási adatai is azt mutatják, hogy az amerika és az
International American Express bankkártyát birtoklók körében a
gasztronómiai élvezetek hódolóinak kedvező városok az utazási
célpontok közt az első helyen állnak. Miami, San Francisco, Chicago
és Houston igen népszerű az amerikai American Express
kártyatulajdonosok körében(2), Mexico City, Szingapúr és Tokió pedig
az International American Express bankkártyát birtoklók körében áll
a lista élén(3). (folyt.)
|
|
|
|
|
|
|
2021. március 10., szerda 16:00 |
Az American Express közzétette a globális utazási trendekről szóló 2021. évi jelentését (2. rész) |
|
New York, 2021. március 10., szerda (Business Wire/OTS) - |
ÚJFAJTA HOZZÁÁLLÁS AZ UTAZÁSHOZ
Manapság, amikor rendszeresen változnak a foglalási szabályok és az
utazási ajánlatok, és egyre több az új, érdekes utazási célpont,
változik az emberek utazáshoz való hozzáállása is.
- Luxusutazás: a pandémia következtében az emberek ma már máshogy
gondolkodnak a luxusutakról, és a válaszadók körében a luxusnak
tekintett legkívánatosabb feltételeknek a következők bizonyultak:
személyre szabott élmények (82%), magas fokú tisztasági
követelmények (81%) és az elvonulás, elkülönülés lehetősége (79%)1.
A válaszadók 59%-a jelezte, hogy utazási ügynök segítségét kívánja
igénybe venni következő utazása útitervének elkészítéséhez és
személyre szabásához, és 80%-a nyilatkozott úgy, hogy hajlandó egy
adott helyre szezonon kívüli időszakban ellátogatni, mivel olyankor
nincsen akkora tömeg.
- Megugrott a kevésbé frekventált turisztikai célpontok
érdeklődés: a válaszadók 69%-a érdeklődik kevésbé jól ismert
úticélok iránt, és az American Express Travel foglalási adatai,
melyek szerint nőtt a foglalások száma a kevésbé frekventált
városokba, szintén alátámasztják ezt a trendet. Például Dallas-ba és
Charlotte-ba az International American Express kártyatulajdonosok
2021 januárjára több utat foglaltak, mint az előző évben4, és az
American Express Travel tanácsadóihoz egyre több kérés érkezik olyan
kisebb városokba való utakat illetően, mint Porto (Lisszabon
helyett) Portugáliában vagy Wellington (Auckland helyett)
Új-Zélandon.
AZ UTAK TERVEZÉSEKOR EGYRE FONTOSABB SZEMPONT A KÖRNYEZETTUDATOSSÁG
ÉS A POZITÍV HATÁSOK
A fogyasztók egyre tudatosabb utazókká válnak, olyanokká, akik az
utazási ügynökség kiválasztásakor azt is figyelembe veszik, hogy az
ügynökség által képviselt értékek összhangban vannak-e saját
értékeikkel, és sokan utaznak azzal a céllal, hogy pozitívan
befolyásolják a meglátogatott közösségek életét.
- A helyi közösségek támogatása: a válaszadók 72%-a nyilatkozott
úgy, hogy szívesen utazik azzal a céllal, hogy segítsen növelni az
adott úticél idegenforgalmi bevételeit és támogassa a helyi
gazdaságot(1).
- Nő a sokszínűséget és befogadást priorizáló utazási márkák
támogatottsága: a válaszadók 69%-a olyan légitársaságot/szállodát
szeretne választani, amely értéknek tekinti a sokszínűséget és az
inklúziót, és amelynek alkalmazotti összetétele tükrözi a fogyasztók
körének sokszínűségét.
- Környezettudatos utazók: a megkérdezettek 60%-a olyan
légitársaságot szeretne igénybe venni, amely elkötelezte magát a
karbonsemlegesség iránt.
Az American Express Travel 4500 utazási tanácsadója magas
technológiai színvonalat képviselő, személyes és személyre szabott,
világklasszisnak számító szolgáltatást nyújt az ügyfeleknek a hét
minden napján, a nap 24 órájában. Annak érdekében, hogy az
ügyfeleknek nagyobb értéket nyújtson és hozzájáruljon ahhoz, hogy
magabiztosabban dönthessenek, amikor készen állnak az utazásra, a
vállalat egy sor árengedményt és új ajánlatot kínál számukra a
szállodákban, a légitársaságoknál és az autóbérlés terén, továbbá
szeptember végéig meghosszabbította a lemondott American Express
Travel utak esetében a lemondási díj elengedését. További
információkért kérjük, látogasson el honlapunkra: AmexTravel.com.
Az American Express Travel globális utazási trendekről szóló
jelentésében található további megállapítások és információk ide
kattintva érhetők el.
Az AMERICAN EXPRESS TRAVEL GLOBÁLIS UTAZÁSI TRENDEKRŐL SZÓLÓ
JELENTÉSÉNEK ELKÉSZÍTÉSE SORÁN ALKALMAZOTT MÓDSZEREK
(1) Ezt az Amex Trendex online felmérést a Morning Consult végezte
el 2021. január 15-e és 24-e között, egy 1000 utazót magába foglaló
nemzeti mintán Ausztráliában, Kanadában, Indiában, Japánban,
Mexikóban és az Egyesült Királyságban, egy 70000 USA dollárt
meghaladó háztartási jövedelemnek megfelelő jövedelmű utazókból
álló, 2000 fős mintán Ausztráliában, Kanadában, Japánban, az
Egyesült Királyságban és az USA-ban, egy 50000 USA dollárt meghaladó
háztartási jövedelemnek megfelelő jövedelmű utazókból álló, 2000 fős
mintán Mexikóban, valamint egy 20000 USA dollárt meghaladó
háztartási jövedelemnek megfelelő jövedelmű utazókból álló, 2000 fős
mintán Indiában. Az utazók alatt olyan felnőttek értendők, akik
legalább egyszer utaztak repülőgéppel 2019-ben. Az eredmények
hibahatára plusz vagy mínusz 2 százalékpont az USA-ban és plusz vagy
mínusz 3 százalékpont a többi országban.
(2) Az American Express Travelnél 2021 januárjában amerikai
kártyabirtokosok által tett légiút- és szállodafoglalások alapján.
(3) Az American Express Travelnél 2021 januárjában International
American Express kártyabirtokosok által tett légiút- és
szállodafoglalások alapján.
(4) Az American Express Travelnél 2021 januárjában és 2020
januárjában International American Express kártyabirtokosok által
tett légiút- és szállodafoglalások összevetése alapján. (folyt.)
|
|
|
|
|
|
|
2021. március 10., szerda 16:00 |
Az American Express közzétette a globális utazási trendekről szóló 2021. évi jelentését (3. rész) |
|
New York, 2021. március 10., szerda (Business Wire/OTS) - |
AMIT AZ AMERICAN EXPRESS-RŐL TUDNI KELL…
Az American Express fizetési szolgáltatásokat nyújtó, globális,
integrált vállalat, amely termékei, az általa biztosított fogyasztói
élmények, szakmai tapasztalatai és felkészültsége révén gazdagítja
ügyfelei életét és hozzájárul üzleti sikereik eléréséhez. Tudjon meg
többet a vállalatról az americanexpress.com internetes oldalon, és
lépjen kapcsolatba velünk a következő közösségi oldalakon:
facebook.com/americanexpress, instagram.com/americanexpress,
linkedin.com/company/american-express, twitter.com/americanexpress,
és youtube.com/americanexpress.
A legfontosabb termékek és szolgáltatások, valamint a vállalat
társadalmi felelősségvállalására vonatkozó információk a következő
címeken férhetők hozzá: charge and credit cards, business credit
cards, travel services, gift cards, prepaid cards, merchant
services, Accertify, InAuth, corporate card, business travel, és
corporate responsibility.
Tekintse meg az eredeti közleményt a következő internetes címen:
businesswire.com:
https://www.businesswire.com/news/home/20210309005322/en/
Kapcsolat: AMERICAN EXPRESS
Heather Norton Heather.A.Norton@aexp.com
Ali Pearce Ali.Pearce@aexp.com
Forrás: American Express
E közlemény hivatalos, mérvadó változata az eredeti forrásnyelven
közzétett szöveg. A fordítás csak az olvasó kényelmét szolgálja, és
összevetendő a forrásnyelven írt szöveggel, amely az egyetlen jogi
érvénnyel bíró változat.
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|