Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2021. szeptember 21., kedd 15:16 |
A "last minute" már nem csak a utazásokra, hanem a rendezvényszervezésre is jellemző |
|
Budapest, 2021. szeptember 21., kedd (OTS) - Bizakodóak az üzleti rendezvénypiaci kilátások - A felmérésben részt vett vállalatok 77,3%-a tervez még az idei évben valamilyen rendezvényt, ugyanakkor a szervezést az utolsó pillanatra hagyják, ami nagy kihívás elé állítja a piaci szereplőket. |
A hírhez tartozó kép(ek) ingyenesen letölthető(ek) a következő internetcímen: http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20210921_003.jpg http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20210921_004.jpg http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20210921_005.jpg
A rendezvenyhelyszinek.hu felmérést készített a vállalati
rendezvénypiac 2021. őszi/téli időszak kilátásairól. A megkérdezett
vállalatok túlnyomó többsége (90,6%) tartott rendezvényt a járvány
előtti, még pörgős 2019. év azonos időszakában, idén ugyanakkor már
kevesebben, de még mindig nagy arányban (77,3%) terveznek valamilyen
saját eseményt. 12% még hezitál és csupán 10,7%-uk jelezte azt, hogy
nem tervez az év hátralévő részére semmilyen rendezvényt.
A tavalyi év trendje megfordulni látszik: a járvány miatt
kifejezetten erős online fókuszú eseményszervezés visszarendeződése
teljesen egyértelműnek tűnik; a vállalatok elhanyagolható számban
(4,4%) terveznek csak és kizárólag online rendezvényt, a többség
külön élő és külön online rendezvényben is (42,7%), vagy
kifejezetten élő rendezvény megtartásában (30,7%) gondolkodik az
idei őszi/téli időszakban. Hibrid céges eseményt a válaszadók 5,8%-a
tervez, vagy még nem döntött (16,4%).
A céges rendezvények résztvevő számain még mindig látszik az
óvatosság: az őszi/téli időszakban a cégek több, mint fele 50 főnél
kisebb események szervezésében gondolkodik: a vállalatok harmada a
kisebb, 25-49 fős rendezvényeket részesítik előnyben (32,9%), ennél
kisebb számú (24 főig) eseményt tervez a cégek 25%-a. Nagyobb
léptékben a vállalatok közel egyharmada gondolkodik csak: 50-100 fő
között a cégek 14,5%-a, 100 és 200 fő között 13,2%, 200 fő feletti
résztvevő számmal pedig a vállalatok 3,9%-a tervez az idei évben.
10%-uk pedig még egyáltalán nem döntött a tervezett létszámot
illetően.
Meglepő fordulat és a korábbi tendenciától teljesen eltérő, hogy a
cégek az utolsó pillanatig kivárnak a szervezéssel és a rendezvény
pontos időpontját legtöbben - a korábbitól eltérően - nem hónapokra
előre jelölik meg és nem is kezdik meg a szervezést sem, hanem a
teljes folyamat last minute történik. A vállalatok több, mint fele
(56%) a tervezett esemény időpontja előtt maximum 4 héttel kezdi el
a szervezést, 13,3%-uk csak 3 hetet hagy erre, 5,8%-uk pedig 1-2 hét
szervezési időt hagy erre, így a piac mind a megrendelések
volumenét, mind a rendezvényhelyszínek szabad kapacitásait, a
catering és technikai igényeket illetően nagyon nehezen tervezhető.
Ez a jelenség az erőforrás-tervezés tekintetében szinte
megugorhatatlan akadály elé állítja a piac szolgálatóit: a
rendezvényszervezőket, szállodákat, éttermeket, rendezvényházakat és
rendezvényközpontokat és sokszor meglátszik a helyszínek
szolgáltatási színvonalán: a rendezvényhelyszín sokszor nem tudja
biztosítani a megrendelt esemény volumenének megfelelő mennyiségű és
minőségű munkaerőt és szolgáltatást.
Jó hír ugyanakkor, hogy a rendezvényekre fordított költségkeret nem
csökkent a 2019-es év azonos időszakához képest: a 2021. őszi/téli
időszakában a cégek 37,4%-a ugyanakkora, 28,4%-uk pedig kifejezetten
nagyobb budgettel tervez és a megkérdezettek csupán harmada
nyilatkozott úgy, hogy alacsonyabb összeget fordít a rendezvényeire
az idei szezonban, mint 2019-ben tette.
A középtávú előrejelzések is kifejezetten pozitívak: a cégek
85,4%-a nyilatkozott úgy, hogy nagyobb összeget fordítanak majd
rendezvényekre 2022-2024. közti időszakban, mint a 2019-es évben
erre fordított büdzséjük volt.
Nyilatkoztak a cégek arról is, hogy idén milyen típusú
rendezvényben gondolkodnak. A www.rendezvenyhelyszinek.hu
felmérésében résztvevő vállalatok jellemzően több eseménytípust is
terveznek párhuzamosan: 69,8%-uk biztosan tervez karácsonyi
rendezvényt, 62,9% csapatépítőt, 52% céges buli szervezésén is
gondolkodik, ugyanakkor tréninget a megkérdezettek 49,3%-a, oktatási
célú rendezvényt 38,4%-a, konferenciát 35,6%, workshop-ot 34,2%,
ügyfélpartit pedig 26,1%-uk tervez még az idei évben.
A válaszadók véleményére alapozva a piac nem csak hónapokra tér
majd magához, hanem úgy tűnik, hogy egy lassú rendezvénypiaci
visszarendeződés is elindul, amiben kulcsszerep jut annak, hogy a
szereplők milyen gyorsan tudnak reagálni a rövid határidőkre és az
ebből fakadó kapacitás-tervezési nehézségekre.
Forrás: a rendezvenyhelyszinek.hu saját felmérése. Módszertana:
online kérdőíves megkérdezés, a válaszadók vállalati rendezvények
megrendelői, kapcsolattartói, illetve döntéshozói. A felmérés 2021.
szeptember 15-20. között történt. A felmérés a 2019-es év azonos
időszakát vette bázisnak, ugyanis a tavalyi évben már
rendezvénytartási tilalom lépett életbe, így az azzal történő
összehasonlítás nem lenne megfelelő.
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|