Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2024. február 12., hétfő 09:55 |
A webáruházak 67%-a növekedett 2023-ban |
|
Budapest, 2024. február 12., hétfő (OTS) - A hazai webáruházak 67%-a számított forgalomnövekedésre a 2023-as évben - derül ki a Shoprenter legutóbbi, immár 16. alkalommal lefolytatott kutatásából. |
A 719 webáruház részvételével készült felmérés alapján az online
áruházak esetén ez igazán biztató jövőképet vetít előre a szektorban.
A felmérés szerint a magyarországi webáruházak piaca 2023-ban is
fejlődést mutat. Az interneten legjobban értékesíthető top
termékkörök idén a játék és ajándék, a barkács és kert, valamint az
egészség-wellness és a lakberendezés. Ezen a négy területen működik
a webáruházak több, mint fele. A megkérdezett webáruházak közel fele
10 millió forint feletti bruttó árbevételt realizált az utolsó
lezárt üzleti évben, és 50%-uk több, mint 1000 rendelést teljesített.
A kutatásban résztvevő webáruházak 67%-a növekedésre számított
2023-ban. Átlagosan 42%-os fejlődést prognosztizáltak 2023-ra,
azonban a középérték csak 10%.
A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét, a banki
átutalás és az online bankkártyás fizetési mód. Ez utóbbi helyzete
évek óta stabilnak tekinthető, hisz a webáruházak 77%-a biztosítja
ezt a fizetési módot is a vásárlóknak. Ugyanakkor az is elmondható,
hogy a válaszadók nyitottak az új megoldások iránt is, amellyel
javítható a vásárlói élmény a webáruházakban. A TOP 3 bevezetni
tervezett fizetési megoldás a Google/Apple Pay, a mentett kártyás
fizetés és az egyszeri fizetési funkciók.
Szállítási módok közül továbbra is a házhozszállítás vezet, szinte
minden webáruház (95%) biztosítja ezt a szállítási módot. A többi
szállítási mód közül kiemelkednek a fixpontos átvevőhelyek
(csomagpontok és csomagautomaták), amelyeket a webáruházak közel
60-65%-a biztosít.
A legnépszerűbb marketing eszköz továbbra is a közösségi oldalakon
való részvétel, a webáruházak 83%-a használja. A megkérdezettek
többsége elsősorban Facebook-on, Instagram-on és YouTube-on van
jelen.
A 3 leghatékonyabbnak tartott marketing eszköz azonban a
keresőoptimalizálás (SEO, amit 71%-uk alkalmaz), a Facebook
hirdetések (65% használja) és a Google Ads hirdetések (58% használ
ilyen eszközt).
A válaszadó webáruházak éves marketing költségvetése átlagosan 4,8
millió forint volt 2023-ban és 52% házon belül tartja marketing
feladatait.
A kutatás kitért arra is, hogy a mindennapi működés során milyen
nehézségekkel kell szembenézniük a webshopoknak. A válaszadók
42%-ának leginkább az új vásárlók szerzése okoz problémát, de 38%
említi a vásárlási gyakoriság növelését és a marketing tevékenységek
menedzselését (37%) nehézségként.
És bár a webáruházak több mint fele az ügyfélélmény növelésével és
az újravásárlás ösztönzésével válaszolna a felmerült kihívásokra, az
eredményekből az is kiderül, hogy marketing tevékenységük részeként
a webáruházak 40%-a nem is kezeli a kosárelhagyó látogatókat.
Az ügyfélélmény javítására a legjobb eszközöknek a még egyszerűbb
vásárlási folyamatot, a személyre szabott termékajánlásokat,
gyors-rugalmas szállítási opciókat és az új technológiákat (pl. AI)
tekintik a webáruházak.
Az előbb felsoroltak és a kosárelhagyók kezelése mellett a
termékelőfizetés lehetősége is megoldást nyújthat mind az
ügyfélélmény növelésére, mind pedig a visszatérő vásárlás
ösztönzésére. A válaszadó webáruházak harmadának még nem jutott
eszébe előfizetéses szolgáltatás (vagy visszatérő vásárlási
folyamat) kialakítása, azonban nyitott rá, további 17% pedig már
tervezi ilyen megoldás bevezetését.
Az idei Nagy Webáruház Felmérés egyik nagy tanulsága, hogy a
webshoptulajdonosok látják ugyan a problémákat és a lehetséges
megoldásokat, de inkább csak a már ismert megoldások felé nyitottak,
nem kísérleteznek, nehezen hagyják el komfortzónájukat. Nehezen
szánják rá magukat a plusz költésre és arra is, hogy a probléma
megoldásához plusz energiákat is mozgósítsanak.
A kutatásról itt találhatók további részletek:
https://nagywebaruhazfelmeres.hu/
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|