Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2013. március 20., szerda 09:18 |
A Rimini Street szerint véget ért a teljes áras szoftverkarbantartás kora (1. rész) |
|
Las Vegas, 2013. március 20., szerda (Business Wire/OTS) - A
harmadik fél által nyújtott terméktámogatási szolgáltatások sikere
lehetővé teszi az SAP és az Oracle vásárlói számára, hogy
árengedményt csikarjanak ki a szoftverek eladóitól, vagy akár még
nagyobb megtakarítást érjenek el azáltal, hogy a
szoftvertulajdonosok terméktámogatási szolgáltatásai helyett egy
harmadik fél szolgálatait veszik igénybe. |
A vállalati szoftverek (ideértve az SAP AG [NYSE:SAP] szoftverét és
az Oracle Corporation [NASDAQ: ORCL] Siebel, PeopleSoft, JD Edwards,
E-Business Suite, Oracle Database és Hyperion nevet viselő
szoftverét) karbantartását és ügyfélszolgálati támogatását harmadik
félként ellátó szolgáltatók közt vezető szerepet betöltő cég, a
Rimini Street, Inc. ma bejelentette, hogy fordulóponthoz ért az éves
karbantartási szolgáltatások piaca. Az újonnan közzétett ágazati
kutatási jelentés rámutat, hogy az élelmes ügyfelek manapság már nem
fizetnek teljes árat az Oracle-nek vagy az SAP-nek az éves
szoftverkarbantartásért. Ehelyett néhány piacvezető cég és a
példájukat gyorsan követő kisebb cégek árengedmény elérését célzó
tárgyalásokat kezdeményeznek az Oracle-lel vagy az SAP-val, vagy
egész egyszerűen harmadik felek által nyújtott értékalapú
szoftvertámogatási szolgáltatásokat vesznek igénybe a nagyobb
megtakarítás, az innovatív szoftverkövetés és a gyors kiszolgálás
érdekében.
Az Oracle és az SAP karbantartási monopóliumát megtörte a cégek
egyre szélesebb köre által igénybe vett, harmadik felek által
nyújtott szoftverkarbantartási szolgáltatások felfutása
A harmadik felek által nyújtott, bizonyítottan sikeres és a
partnerek igényeinek legteljesebb kielégítését célzó
terméktámogatási szolgáltatásokat egyre több cég veszi igénybe. A
Rimini Street már egymás után 11 negyedévben könyvelhetett el
rekordnak számító növekedést, teljesítetlen rendelésállománya több,
mint fél milliárd dollárt tesz ki, és szerte a világról mintegy 600
kormányzati és kereskedelmi ügyfél szerepel ügyfélportfoliójában -
beleértve a Fortune Magazin 500 legnagyobb árbevételt elérő céget
tartalmazó listájáról 69-et, és a 100 legnagyobb nemzetközi vállalat
közül 15-öt -, így a vállalat nem alaptalanul véli úgy, hogy a
harmadik felek által nyújtott terméktámogatási szolgáltatások piaca
fordulóponthoz érkezett.
A független ágazati elemző cég, a Constellation Research
közelmúltban publikált "The Positive Pricing Impact of Third Party
Maintenance for Oracle and SAP Customers"1 (A harmadik felek által
kínált szoftverkarbantartási szolgáltatások pozitív hatása az Oracle
és SAP ügyfelek által fizetett árakra") című jelentése szerint a
vállalati szoftverek piacán bekövetkező korábbi konszolidáció nyomán
az Oracle és az SAP olyan pozícióba került, amelyből diktálhatták a
szoftverkarbantartási feltételeket és árakat. Ezért a felmérés során
megkérdezett ügyfelek többsége az Oracle-lel és az SAP-val
folytatott ártárgyalások során a versenyképes harmadik felektől
kapott ajánlatokat használja arra, hogy - egyre nagyobb sikerrel -
alacsonyabb éves karbantartási díjat érjen el a két óriáscégnél" -
olvasható a Constellation Research felmérésében. 2
"Szerződéskötésre irányuló tárgyalások előtt vagy az
alkalmazásvásárlási terv készítésekor minden pénzügyi és
számítástechnikai vezetőnek, illetve beszerzésért felelős
tisztviselőnek részletesen tájékozódnia kell a harmadik felek által
kínált lehetőségekről. A minimum, amit minden szervezetnek meg kell
tennie, az, hogy szoftverkarbantartási árajánlatokat kér be
versenyképes harmadik felektől" - fejtette ki a Constellation
Research vezető elemzője és vezérigazgatója, R "Ray" Wang. "Ha
elmulasztják felmérni ezeket a stratégiai lehetőségeket,
előfordulhat, hogy magasabb áron kisebb értékű szolgáltatást
vásárolnak az addigi szolgáltatójuktól."
A harmadik felek által nyújtott terméktámogatási szolgáltatások
iránt megnyilvánuló fokozott érdeklődésre reagálva a Rimini Street
rendkívüli módon megkönnyítette az Oracle és az SAP felhasználók
számára a versenyképes árajánlat beszerzését. A
www.riministreet.com/proposal című weboldalon található egyszerű
online nyomtatvány kitöltése vagy a vállalat ajánlatkérések céljára
szolgáló telefonszámának felhívása után két nappal (vagy akár ennél
rövidebb idő elteltével is) az Oracle és az SAP felhasználók már a
kezükbe vehetik a Rimini Street versenyképes árajánlatát. Az ügyfél,
függetlenül attól, hogy a Rimini Street díjnyertes támogatási
szolgáltatáspalettájának értékelése után úgy dönt, hogy egyelőre nem
veszi igénybe a vállalat szolgálatait, eszközül használhatja a
Rimini Street árajánlatát arra, hogy számára kedvező árat és
feltételeket érjen el az Oracle-lel és az SAP-val a
szoftverkarbantartási szolgáltatásokról folytatott tárgyalásokon. A
felhasználó tehát mindenképpen nyer.
Wang még hozzátette: "A felmérés eredményei és a Constellation
Research által az ügyfelek ártárgyalási támogatása során szerzett
közvetlen tapasztalatok alapján úgy véljük, hogy a harmadik felek
által nyújtott karbantartási szolgáltatások kulcsfontosságú szerepet
játszanak az árelőny elérése és az alkalmazásbeszerzési és
szerződésmódosítási tárgyalási stratégia kialakítása terén."(folyt.)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|