2019. július 4., csütörtök 12:32 |
Kristóf Réka, Tarjányi Tamás és a Budapest Filharmónia Társaság Mozart Varázsfuvolájában Szentmargitbányán |
|
Szentmargitbánya, 2019. július 4., csütörtök (OTS) - A 2019-es szezonban Mozart A varázsfuvola című operáját, az egyik legismertebb és legkedveltebb operát tűzik színre a Fertő-tó melletti Szentmargitbánya kőfejtőjének szabadtéri színpadán. A különleges helyszín egyedülálló, lélegzetelállító és mesés kulisszát szolgáltat Mozart szerelemről és józan észről szóló meséjéhez, s egyben főszerepet is kap Raimund Bauer színpadképében. A Cornelius Obonya és Carolin Pienkos rendezőpáros először rendez Európa egyik legnagyobb szabadtéri színpadán, a premier 2019. július 10-én lesz. A nemzetközi produkcióban fiatal sztárénekesek lépnek fel, a közönség az első udvarhölgy szerepében hallhatja Kristóf Rékát, a fiatal pap és az első őrtálló szerepében pedig Tarjányi Tamást. A többfordulós meghallgatás egyértelmű eredményeként az idén a Budapest Filharmónia Társaság Zenekarát vezényli Karsten Januschke karmester. |
A hírhez tartozó kép(ek) ingyenesen letölthető(ek) a következő internetcímen: http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20190704001.jpg http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20190704002.jpg http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20190704_003.jpg A varázsfuvola, a fiatalon elhunyt salzburgi zseni egyik utolsó
művének ősbemutatója 1791-ben volt Bécsben. Az opera
utánozhatatlanul ötvözi a könnyedséget a mélységgel, a játékosságot
a méltósággal, a gyerekességet a bölcsességgel.
A zeneszerző igazi népoperának szánta művét, amelynek egyes zenei
motívumai idővel valóban klasszikus slágerekké váltak. Gondoljunk
csak Papageno belépőjére - Az erdőt járva sípolok -, Tamino
Kép-áriájára, vagy akár Pamina melankólikus - Az mink volt, jaj,
végleg eltűnt kezdetű - áriájára a II. felvonásban. A közönség
tetszését akkor és most is leginkább az Éj Királynőjének bámulatos
koloratúráriái váltják ki. Ezek az áriák számos operarajongót
emlékeztetnek az opera iránti legelső lelkesedésére.
Egy népszínműhöz illően minden egyes bemutatón Papageno áll a
cselekmény középpontjában: az élvezetek embere, aki bármely
pillanatban könnyedén dönt a bölcsesség helyett a bor mellett, s
inkább élvezi a jelen minden egyes pillanatát, mint hogy az
örökkévalóságra gondoljon. Papageno szerepét az ősbemutatón Mozart
szövegírója, Emanuel Schikaneder játszotta. A hallgatósághoz
közelálló, nem "énekes" színészi előadásmódjával azonnal belopta
magát a közönség szívébe. Ezt a tradíciót követve döntött úgy
Cornelius Obonya és Carolin Pienkos rendezőpáros, hogy
Szentmargitbányán sem operaénekes, hanem Max Simonischek, a német
nyelvterületen jól ismert és igen közkedvelt színész játssza
Papageno szerepét.
Simonischeket jelentős színházi alakításai mellett számos díjazott
televíziós és mozifilmes produkcióból ismerhetjük. 2017-ben megkapta
a Nestroy-díjat, a legtekintélyesebb osztrák színházi szakmai
elismerést. A varázsfuvola kedvelt központi figuráját megtestesítve
Simonischek lehetőséget kap, hogy zene iránti rajongását kiélje, s
egy új, tényleg "hallatlan" Papageno-t alakítson a színpadon.
A Cornelius Obonya-Carolin Pienkos rendezőpáros első zenés színházi
munkájukban, a milánói Scala-ban színpadra vitt Denevérben rögtön
bizonyították különleges érzéküket a zenéhez és a különböző
pszichológiai jelentésárnyalatok bemutatásához. Mostani
rendezésükben teljes mértékben Mozart szellemiségét követik: keresik
a nappal és az éjszaka, a nők és a férfiak, a hagyomány és a haladás
közötti, mélyen húzódó konfliktusok okait. Rendezésüket az emberi
konfliktusok és harcok leküzdésébe vetett hit vezeti. Mozart egy
jobb világba vetett reménységével, ég és föld, ember és kozmosz
harmonikus egyesülésével azonosulnak.
A színpompás, fantáziadús kosztümöket, a szakma által sokszorosan
elismert olasz Gianluca Falaschi terveit az opera keletkezési ideje
inspirálja. Raimund Bauer színpadképében az eddigieknél is erősebben
lesz jelen maga a kőfejtő, így egyesítve a természet által teremtett
valóságot az emberivel. A koreográfiát Farkas Katalin koreográfus
készítette.
Karsten Januschke karmesterrel régi ismerős tér vissza a
Szentmargitbányai Kőfejtőbe, aki ezúttal a Budapesti Filharmónia
Társaság Zenekarát és a Philharmonia Chor Wient vezényli.
A varázsfuvolában fiatal sztárénekeseket dirigál. Pamina szerepében
két Mozart-specialista szopránt láthatunk a színpadon: Ana Maria
Labint és Kateryna Kaspert. Tamino szerepében két, nemzetközileg
keresett tenor énekel: Attilio Glaser és Martin Piskorski, akik a
berlini illetve a milánói közönséget is elbűvölték már a fiatal
herceg szerepében. Az Éj Királynőjének bámulatos koloratúráriái, a
klasszikus énekművészet csúcspontjai Danae Kontora és Maria
Kublashvili előadásában csendülnek majd fel. A fiatal pap és az első
őrtálló szerepében hallhatjuk Tarjányi Tamás tenort (július
11.,13.,20., 28., valamint augusztus 02.,08.,10.,15.,16. és 17.),
míg az első hölgy szerepében a 2017-es Virtuózok győztesét, Kristóf
Rékát (július 11.,13.,20.,26.,28., valamint augusztus 2.,10. és
15.).
operimsteinbruch.at
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
Forrás: OTS Üzleti Sajtószolgálat
MTI © Minden jog fenntartva.
|