2020. július 24., péntek 09:30 |
Tovább szárnyal a hazai e-kereskedelem |
|
Budapest, 2020. július 24., péntek (OTS) - A hazai webáruházak 73%-a könyvelt el forgalomnövekedést a tavalyi évben - derül ki a Shoprenter legutóbbi, 13. alkalommal elkészített kutatásából. |
A 644 webáruház részvételével készült felmérés alapján az online
boltok mindössze 6%-a számolt be a forgalom csökkenéséről, ami
igazán biztató jövőképet vetít előre az iparágban.
Az interneten legjobban értékesíthető termékkategóriák első 3
helyezettje az OTC gyógyszer (webpatika), a webpláza és az
épületgépészet lett. A résztvevő webáruházakban 2019-ben átlagosan
23.712 Ft volt a megrendelések értéke, amely 2.439 Ft-tal lett
magasabb az előző évhez képest.
A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét (a hazai
webáruházak 82%-a biztosít ilyen lehetőséget), de a bankkártyás
fizetési mód is népszerű a webshopok körében. A webáruházak 60%-a
biztosítja ezt a fizetési lehetőséget. Szállítási módok közül a házhoz szállítás vezet (87%), de a
webáruházak közel kétharmada biztosít személyes átvételi lehetőséget
is.
A kutatásban részt vevő webáruházak negyede az idei évben indult.
Ez jelzi, hogy még ma is töretlen a népszerűsége a webáruház
indításnak.
Sokan a meglévő hagyományos üzletük mellé nyitottak online boltot
(a megkérdezett webshop tulajdonosok 49%-a rendelkezik fizikai
üzlettel is), amely tendenciát a veszélyhelyzet alatti intézkedések
csak tovább erősítették, hiszen sokaknak a webshop indítás
jelentette a megoldást.
A kutatásban részt vevő üzlet tulajdonosok 71%-a bérelhető webshop
rendszert használ, 62%-uknál pedig napi szinten egy fő foglalkozik a
bolt üzemeltetésével.
A koronavírus nem kímélte az e-kereskedelmet sem, és minden üzlet
számára igazi kihívást jelentett. A felmérésben résztvevő
webáruházak kétharmada vezetett be különböző intézkedéseket a
webshop működését tekintve, ilyen volt például az üzletben történő
személyes csomagátvétel lehetőségének szüneteltetése, amellyel a
megkérdezettek negyede élt. A webshopok 7%-a óvintézkedésként még az
utánvétes fizetési lehetőséget is felfüggesztette.
A veszélyhelyzet alatt a webáruházak 42%-a forgalomnövekedést, míg
27%-uk forgalomcsökkenést tapasztalt.
A jövőt illetően a válaszadók közel kétharmada számít egy újabb
koronavírus okozta veszélyhelyzetre, azonban csak minden harmadik
webáruház készül erre tudatosan.
További részletek:
https://www.shoprenter.hu/blog/nagy-webaruhaz-felmeres-2020
Kapcsolat: Kulcsár István Róbert, email:
kulcsar.robert@shoprenter.hu
A kutatásról: A Shoprenter Magyarország piacvezető e-kereskedelmi platformja.
Jelenleg több mint 4700 webáruház informatikai hátterét biztosítják,
amely boltokban évente több millió rendelést adnak le az internetes
vásárlók. A nem reprezentatív kutatást a Szinapszis Piackutató és
Tanácsadó Kft. végezte a Shoprenter megbízásából 644 webáruház
tulajdonos megkérdezésével online kérdőívvel 2020. június 18. és
június 30. között.
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
Forrás: OTS Üzleti Sajtószolgálat
MTI © Minden jog fenntartva.
|