Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2019. november 13., szerda 12:07 |
A GA-ASI légijármű-bemutatókat tart Európában - A HAF-fal együttműködve kerülnek bemutatásra a tengerfelügyeleti és légtérintegrációs célokra használt, távolról irányított légi járművek (1. rész) |
|
San Diego, Kalifornia állam, USA és Larissa Légi Támaszpont, Görögország, 2019. november 13., szerda (Business Wire/OTS) - A pilóta nélküli légi járművek (Remotely Piloted Aircraft [RPA]) gyártói közt az egyik globális vezetőnek számító General Atomics Aeronautical Systems, Inc. (GA-ASI) ma bejelentette, hogy decemberben a Görög Légierővel (Hellenic Air Force [HAF]) együttműködve egy sor bemutató repülést tart az európai országok számára Görögországban. A bemutató céljára a HAF Larissa-ban található támaszpontja szolgál felszállóhelyként, és a nézők egy GA-ASI MQ-9 Guardian RPA tengerfelügyeleti képességeiről kaphatnak képet, továbbá láthatják, hogyan működik a GA-ASI által kifejlesztett Detect and Avoid (DAA) (Érzékelő és elkerülő) rendszer, amely lehetővé teszi az RPA számára, hogy biztonságosan repüljön a polgári légtérben közlekedő, pilóta által irányított (személyzettel rendelkező) légi járművek közt. |
Ez a közlemény multimédia elemeket is tartalmaz. A teljes közlemény
a következő internetes címen tekinthető meg:
https://www.businesswire.com/news/home/20191111005503/en/
"Nagyra értékeljük a Görög Légierő támogatását, mely révén lehetővé
válik, hogy bemutassuk Európában pilóta nélküli légi járművünk
tengerfelügyeleti, illetve a polgári repülésre szolgáló légtérbe
való integrációt biztosító képességeit" - nyilatkozta Linden Blue, a
GA-ASI vezérigazgatója. "A megengedhető árú, hosszú távokat megtenni
képes, az Európát körülvevő tengerek megfigyelésére alkalmas légi
járművek iránti igény folyamatosan nő."
A bemutató az Amerikai Egyesült Államok Belbiztonsági Minisztériuma
(Department of Homeland Security [DHS]) tengerfelügyeleti
feladatainak végzése céljára szolgáló MQ-9 repülőgéprendszerek
használata során szerzett tapasztalatok alapján került kialakításra.
A DAA rendszert egy forgalmi tájékoztató és összeütközés
elkerülésére szolgáló (Traffic Alert and Collision Avoidance System
II [TCAS II]) rendszerrel integrált levegő-levegő radar és egy
processzor alkotja, amely automatikus berendezésfüggő
légtérellenőrzés-adatközlési (Automatic Dependent
Surveillance-Broadcast [ADS-B]) funkcióval rendelkezik. A GA-ASI DAA
rendszere az Amerikai Egyesült Államokban használt eszköz. A
rendszer összeütközés-elkerülő radarja a pilóta nélküli légijárművek
polgári légtérbe való integrálását biztosító alapvető biztonsági
funkcióként működik.
Az MQ-9 rendszer részeként bemutatásra kerül továbbá egy több
üzemmódban működni képes, tengerfelszín-megfigyelésre szolgáló
kutatóradar, mely szintetikus apertúrájú rádiólokátorként (Inverse
Synthetic Aperture Radar [ISAR]) is képes funkcionálni, egy
automatikus azonosítási rendszerjeleket (Automatic Identification
System [AIS]) fogadni képes vevőkészülék, valamint egy látható és
infravörös tartományban működő kamerákkal felszerelt, nagy
felbontású/teljes mozgáskövető videókamerás érzékelő. Ez az érzékelő
lehetővé teszi a tengerfelszínen lévő hajók valós idejű észlelését
és azonosítását akár egy több ezer tengeri négyzetmérföldes
területen is.
A bemutatott Raytheon SeaVue felszínikutatóradar-rendszer
biztosítja a tengeren lévő célpontok automatikus nyomon követését és
az AIS jeladók radarészleléssel való korrelálását.
A GA-ASI további együttműködő partnere a SES, egy vezető nemzetközi
műholdas kommunikációs (SATCOM) és menedzselt szolgáltatásokat
biztosító vállalat, amely több mint 70, geostacionárius pályán (GEO)
és közepes magasságú Föld körüli pályán (MEO) keringő műholddal
rendelkezik. A SES fogja biztosítani a GEO műholdakkal való
kapcsolatot, amely lehetővé teszi az MQ-9 számára a biztonságos
működést egy nagy kapacitású, az észlelt adatoknak a repülőgépről
történő valós idejű továbbítását biztosító adatkapcsolatra
támaszkodva. Ez a berendezés jóval nagyobb tényleges működési
hatótávolságot biztosít a repülőgép számára, mint az ún.
"látóhatáron belüli" adatkapcsolatok.
Globális műholdparkjával a SES már majd két évtizede támogatja az
ezeket a légijárműveket működtető GA-ASI és a GA-ASI kormányzati
ügyfelei kulcsfontosságú igényeinek kielégítését" - mondta Nicole
Robinson, a SES Networks Global Government egységének rangidős
alelnöke. "Büszkék vagyunk arra, hogy a General Atomics és a SES
közt régóta igen jól működő együttműködés keretében hozzájárulhatunk
ennek a Görög Légierő támogatásával létrejövő bemutatónak a
lebonyolításához."
Az MQ-9 Guardian nagy felbontású képei elérhetők a GA-ASI és a HAF
médiakapcsolati listáján szereplő minősített médiaszolgáltatók
számára. (folyt.)
|
|
|
|
|
|
|
2019. november 13., szerda 12:07 |
A GA-ASI légijármű-bemutatókat tart Európában - A HAF-fal együttműködve kerülnek bemutatásra a tengerfelügyeleti és légtérintegrációs célokra használt, távolról irányított légi járművek (2. rész) |
|
San Diego, Kalifornia állam, USA és Larissa Légi Támaszpont, Görögország , 2019. november 13., szerda (Business Wire/OTS) - |
Amit a GA-ASI-ról tudni kell…
A General Atomics leányvállalata, a General Atomics Aeronautical
Systems, Inc. (GA-ASI) elismerten megbízható pilóta nélküli légi
jármű (RPA) rendszereket, radarokat és elektro-optikai és kapcsolódó
felderítő rendszereket (ideértve a Predator® RPA családot és a Lynx®
Multi-mode radart) tervező és gyártó, vezető nemzetközi vállalat. A
mintegy 6 millió repült óra során gyűjtött tapasztalataira
támaszkodva a GA-ASI nagy hatótávolságú, számos különféle bevetés
teljesítésére alkalmas, integrált érzékelő és adatkapcsolati
rendszerekkel rendelkező légi járműveket gyárt, amelyek rendkívül
gyors helyzetfelmérést és azonnali reagálást tesznek lehetővé. A
vállalat termékkörébe tartoznak ugyanakkor különféle, földi
irányítóállomásokon használatos, valamint érzékelővezérlő/képelemző
szoftverek, és a cég pilótaképzési és támogató szolgáltatásokat is
biztosít ügyfeleinek, továbbá vállalja metaanyag-antennák
fejlesztését. További információkért kérjük, látogasson el
honlapunkra: www.ga-asi.com.
A Predator és a Lynx a General Atomics Aeronautical Systems, Inc.
bejegyzett védjegye.
Tekintse meg az eredeti közleményt a következő internetes címen:
businesswire.com:
https://www.businesswire.com/news/home/20191111005503/en/
Kapcsolat: Robert Walker General Atomics Aeronautical Systems, Inc. +1 (858) 524-8101 ASI-MediaRelations@ga-asi.com
Forrás: General Atomics Aeronautical Systems, Inc.
E közlemény hivatalos, mérvadó változata az eredeti forrásnyelven
közzétett szöveg. A fordítás csak az olvasó kényelmét szolgálja, és
összevetendő a forrásnyelven írt szöveggel, amely az egyetlen jogi
érvénnyel bíró változat.
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|