Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2023. január 31., kedd 16:41 |
More than 70,000 complaints to companies being mapped from May to December 2022 in Spain and Italy thanks to the European CICLE project |
|
Rome, 31 January, 2023 (APA/OTS) - Presented today, with the attendance of European institutions, the results of the EU-funded project through which Altroconsumo has upgraded the Reclama Facile platform in which consumers can send complaints to companies. - Here are the most monitored sectors and the 10 companies most reported by Italian consumers. |
More than 70,000 are the number of reports detected at the European
level, 25,000 in Italy, between May and December 2022, for problems
with the provision of services, products and more: these are the
results of CICLE, presented today at the event held in Brussels at
the headquarters of the consumer organization Test Achats. The
project, in which Altroconsumo participated together with the
Spanish consumer organization Ocu, aimed precisely at improving
market surveillance by strengthening cooperation between consumer
organizations and institutions.
Thanks to the European co-funding, Altroconsumo has actually been
able to enhance Reclama Facile, the platform on which complaints can
be sent to companies, by improving the methodology by which it
monitors the complaints: through a series of filters and
categorization of the claims, the Organization is able to better
analyze the data and thus more easily identify cases on which to
react, as occurred with the AdBlue case of the Citröen cars.
Through this project, Altroconsumo has tackled violations of
consumer law at the national and EU level, monitoring complaints
according to the nature of the problem, identifying what the
management trends are used by brands, and also mapping the lack of
response. In addition, by supporting the CPC network (Consumer
Protection Cooperation Regulation (europa.eu), with alerts coming
from consumer reports, the Organization has helped improve market
surveillance.
Surveys done by Altroconsumo and Ocu show that there are more
problems, and consequently more consumer complaints, in these
sectors: consumer goods, for 32% of reports in Italy and 24% in
Spain. Next are telecommunications and postal services, for 17%
(Italy) and 20% (Spain), respectively. The other categories most
reported by consumers are transportation services, for 12% in our
country and 13% in Spain, and water and energy supply 11% and 15%,
respectively.
The top 10 companies with the most complaints in Italy between May
and December 2022 are Fastweb (946 complaints), Wind Tre (823),
Mondo Convenienza (568), Sda (547), Poste Italiane (534), Ryanair
(486), Amazon (483), Ticketone (480), Wizzair (363), and Leroy
Merlin (350).
Funded by the European Union. Views and opinions expressed are
however those of the author(s) only and do not necessarily reflect
those of the European Union or EISMEA. Neither the European Union
nor the granting authority can be held responsible for them.
Laura Piovesan laura.piovesan@mslgroup.com +39 335 7390159
Elena Oricelli elena.oricelli@mslgroup.com +39 342 1486191
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|