Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2010. július 16., péntek 09:29 |
Huszonöt éve jár Budapestre Jumbo Jet |
|
Budapest, 2010. július 16., péntek (OTS) - Pontosan ma huszonöt
éve, hogy a Lufthansa légitársaság Boeing 747-230B típusú repülőgépe
először landolt Magyarországon. Ezzel egy új korszak kezdődött a
Ferihegyi repülőtér történetében, hiszen a hatalmas 747-es,
becenevén a Jumbo Jet jelenléte a korszerű és nagy repülőterek közé
emelte a budapesti légikikötőt. |
A hírhez tartozó kép(ek) ingyenesen letölthető(ek) a következő internetcímen:
http://ots.mti.hu/kep/OTS_20100716_001.jpg
http://ots.mti.hu/kep/OTS_20100716_002.jpg
Negyed századdal ezelőtt, 1985. július 15-én több újság, sőt, még a
televízió is kivonult a repülőtérre, a kilátóteraszon pedig százak
tolongtak, hogy láthassák a Lufthansa D-ABYP lajstromjelű gépét,
amely az óriásgépek közül elsőként szállt le a magyar fővárosban. A
gép landolása fontos kilométerkő volt a repülőtér életében és
előrevetítette a Ferihegyi repülőtér akkori modernizációját, ugyanis
alig néhány hónap volt már csak hátra a 2-es terminál átadásáig. A
budapesti légikikötő ezzel felkerült az első osztályú repülőterek
világtérképére.
Az első években még ritkaságnak számított a Jumbo Jetek érkezése,
azonban az utóbbi évtizedben már elmondható, hogy napi
rendszerességgel szállnak le Magyarországon főleg csomag- és
teherszállító cégek 747-esei, de érkeznek charter gépként is, és
technikai kitérőként is leszállnak Magyarország legfontosabb
repülőterén. A hatalmas, több száz tonnás gép jelenleg a legnagyobb
géptípus, amely rendszeresen megfordul Budapesten. A rendkívüli
méretekkel rendelkező repülő érkezése és indulása a ferihegyi
futópálya betonján minden alkalommal lélegzetelállító látványt nyújt.
A Boeing 747-es a világ egyik legismertebb repülőgéptípusa,
világszerte rajongói klubok százai jelzik azt a rendkívüli és
impozáns érzést, amely ezt a géptípust övezi. Kisebb-nagyobb
módosításokkal már negyven éve gyártják és közel négy évtizedig
őrizte az egy járaton ülő legmagasabb utasszám rekordját. Legújabb
változata, a jelentősen áttervezett 747-8 a következő hónapokban fog
először szolgálatba állni éppen a Budapest Airport egyik jelentős
teherszállító partnerénél, a Cargolux légitársaságnál.
A budapesti légikikötő méreteinél fogva még az ennél nagyobb
teherszállító gépek fogadására is alkalmas, hiszen a 3707 méter
hosszú 2-es futópálya a világ legnagyobb tehergépeit is biztonsággal
tudja fogadni. Az óriás teherszállító gépek jelenléte az egész
magyar gazdaság számára fontos, hiszen ezeken a gépeken utaznak
Magyarország és a Távol-Kelet között a magyar ipar csúcsminőségű
gyógyszerei és a világhírű libamáj is.
További információk és fotók:
Szilágyi Károly Kommunikációs vezető Budapest Airport Zrt. E-mail: karoly.szilagyi@bud.hu www.bud.hu
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által
szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős. © Copyright MTI Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|